FANDOM

Melvind Snerken Folk & fe

Tok polyppene og polkalinjen på premieløytnant Svaes danseskole, og har senere foretatt en rekke reportasjereiser i inn- og utland. Melvind Snerken benytter penn og blekkhus til sine reportasjer. Da blekkets frysepunkt ligger på -0,667 grader, sier det seg selv at en rekke vintersportsstevner blir udekket. I mildvær derimot står Melvind fullt på høyde med de største internasjonale sportsreportere. I forbindelse med 50-årsdagen takket jubilanten for koldtbordanretningen med kuvertbrett fra restauranten «Caravellen», og uttalte at dette var første gang han spiste mat fra SAS, uten å være redd for å ramle ned. Sportsjournalist Melvind Snerken har bl.a. tilbragt over ett og et halvt år i trafikkorker og polkøer. Han er glad i bananlikør, og er pumpet fire ganger.

HistorieRediger

Folk & feRediger

Korrekturleser og journalist. Tatt på sluk i Tvisjidalen og innført på B-lisens i kasse med luftehull 8. mai 1945. Tok polyppene og polkalinjen på premierløytnant Svaes danseskole. Utvokst 17. mai og sluppet på fjellbeite i Sikkilsdalen, hvor han samme år gjorde forgjeves forsøk på å få dannet en samlingsregjering.

Deltok våren 1948 i rugdetrekk i Aamot og pådro seg herved en rekke stygge skuddsår. Fikk etter Dronning Elisabeths og hertug Philips besøk i Oslo bihulebetennelse og øresus, og noe senere minnemedaljen for Nordre Gudbrandsdalens musikk-krets’ janitsjarstevne på Otta 1915 (farsarv).

Oppførte i 1952 Forum Romanium i pappsløyd. Brudd med paven og Vatikanet samme år. Ansatt som korrekturleser og bud i «Folk & Fe» i 1956, som hospitant i lønnsklasse 3. Han har diettgodtgjørelse og støvfrakk med raglandermer. Kostbar, mørkeredd og lite arbeidsvillig. Han er fransk påvirket.

OpptredenerRediger